Van Perth naar Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Van Perth naar Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Van Perth naar Hong Kong

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 Januari 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Onze laatste dag in Australië verliep heel voorspoedig. Het was 4800 km rijden van Carnarvon naar Perth waar we maandagochtend om 7.20 zouden vliegen naar Hong Kong. Bij het verlaten van het park zagen we een dingo over de weg lopen, dat was erg gaaf. Hadden we allebei nog niet gezien alle keren dat we in Australië zijn geweest. Hij was wel bang voor de auto zoals we achter hem aan sjeesden, achteraf niet slim van ons natuurlijk.

Onderweg in de auto gaf de temperatuur soms 44 graden aan, zo heet hadden we het gelukkig nog niet gehad. De auto ingeleverd bij Hertz, wat een smerige auto na alle dirtroads van de bush bush. Was blij dat ik hem niet hoefde te poetsen haha. Onderweg nog wat gegeten in Geraldton, bij Hungry Jacks. Plaatsje bleek iets groter te zijn dan we hadden gezien toen we er 2 weken geleden een hotelovernachting hadden buiten het centrum. Toen alleen maar wat in het hotel gegeten. Maar ze hadden een heus winkelcentrum en verschillende restaurantjes. Het hotel in Perth lag vlakbij het vliegveld, lekker makkelijk.

De volgende ochtend om 4 uur opstaan om om half 5 opgepikt te worden door de hotel shuttle service naar het vliegveld. Eerst nog paniek omdat we de sleutel niet konden vinden van de kamer. Die bleek achteraf gewoon bij de deur te zitten om de airco en licht te regelen. Voelden ons erg dom maar zal het vroege uurtjes geweest zijn. Aangekomen op het vliegveld bleek onze vlucht een uur vertraging te hebben, dat was iets minder. Maar wel tijd om nog wat te shoppen.

Relaxte vlucht van 7,5 uur recht omhoog van Perth naar Hong Kong. Hierdoor geen extra tijdsverschil met Australië, dat is wel handig. We hadden in Hong Kong een transfer geregeld. De man stond ons al op te wachten in de aankomsthal. Lekker makkelijk. Rit naar het hotel duurde zo'n 3 kwartier, langer dan gebruikelijk omdat we in de spits zaten. Wat een verschil met de laatste week van de bush en heerlijk om weer in een echt grote stad te zijn, ondanks de file haha.

In het hotel was er iets mis gegaan met onze reservering, hadden een kamer geboekt met havenzicht maar de reservering zei een standaard kamer. De receptioniste ging meteen voor ons kijken of er nog een kamer beschikbaar was en ja ze hadden nog een kamer met uitzicht maar wel op de rokers-verdieping. Wim wilde er eerst niet aan, gezien mijn astma, maar ze verzekerde ons dat het geen verschil was met een andere verdieping. Ze zou het ons wel even laten zien eerst. Dus wij met zijn drieën naar de kamer en er bleek inderdaad geen rooklucht te hangen. Intussen werden de koffers ook gebracht door de portier. Wat fooi gegeven. De Hong Kong dollar is ongeveer eentiende van de euro. Even later werd er weer op de deur geklopt. We kregen een fruitmandje courtesy van de directeur. Waarschijnlijk omdat er iets mis was gegaan met de boeking. Wat een service! Waar heb je dat nog? 's Avonds in de buurt van het hotel wat gegeten en toen gingen de lichten uit. Was een lange dag geweest.

De volgende dag een wandeling gemaakt door Hong Kong park en met het trammetje naar The Peak met prachtige uitzichten over de stad. Helaas is het weer niet zo mooi deze week, maar 17 graden en veel bewolking. De loop van de week wordt het regenachtiger en kouder. Een goede voorbereiding op NL zullen we maar zeggen.

Tot ons volgende verslag!

• 22 Januari 2016 - 21:39

Nancy:

Wat een reis zeg! En niet klagen....17 graden....je wilt niet weten hoe vaak we afgelopen week de ijskrabber mochten gebruiken. Was die lunch helemaal voor Corné? ??? Waar laat je dat en wat was het?? Geniet nog lekker van de laatste dagen daar! Groetjes Nancy