Aankomst Karijini en de eerste dag - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Aankomst Karijini en de eerste dag - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Aankomst Karijini en de eerste dag

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Januari 2016 | Australië, Tom Price

Zijn nu de eerste volle dag in Karijini national park. We kwamen erachter dat daar geen mobielnetwerk is. Voor jullie lezers hebben we net 28 km gereden voor verbinding. Zitten daarmee nog steeds in the middle of
nowhere haha.

Gisteren dus vroeg vertrokken vanuit Exmouth. Wel later dan we eerst dachten. Hebben toch maar gewacht tot het licht was ivm de kangoeroes die dan op de weg kunnen lopen. Dus om 6.00 vertrokken. Hadden op de kamer al ontbeten, yoghert en muslirepen. Onderweg voornamelijk schapen op de weg gezien waar we nog geregeld voor moesten uitwijken.

Volgens maps zouden we 11 uur en 19 minuten moeten rijden. Maar omdat we echt de enige op de weg waren, maar heel af en toe een tegenligger, lekker doorgereden. Iets harder dan mag haha. Hierdoor hebben er maar 7 uur over gedaan. Nog lang maar dat was een meevaller. Onderweg nog kangeroos en emus gezien en een andere loopvogel. Moet nog opzoeken welke dat is.

In het park hebben we een luxe eco tent. Oppervlakte 5 bij 5. Met echt bed en houten vloer. Alles goed dicht tegen de bugs. Vanuit de tent kun je in onze eigen douche en wc. Wel afgescheiden door een wand maar op hoofdhoogte open in de buitenlucht. Doucht lekker. We moeten de wc wel delen met kikkers. Die moeten dus telkens ff eruit halen voor we gaan zitten. De eerste keer was het wel schrikken. Kwam er pas achter met doortrekken. Zag opeens een kikker die krampachtig tegen de stroom probeerde blijven te zitten. Hebben onze eigen veranda met tafeltje en twee stoeltjes.

Maar hebben in iedergeval geen spinnen. Die zaten wel ergens anders in het retreat.

Die dag alleen ff naar een uitzichtspunt van een kloof gelopen. Rest gelezen.
S' avonds gegeten in het restaurant dat er ligt. Is wel allleen tussen 5 en 6 uur dat ze eten serveren maar dat is geen probleem.
Daarna naar de tent. In de tent voor 99% insecten vrij. Wat kleintjes. Alleen tip ga niet naar een buiten wc s'avonds zonder tshirt. Ik had meteen een grote kever op mijn rug. Brrrr dat is niet leuk. Was er wel meteen weer vanaf, maar toch. Slapen ging goed. Je hoorde wel dat de insecten op het licht waren afgekomen. Maar ze kwamen, gelukkig, niet binnen. Daarna met alleen het geluid van krekels en kikkers goed geslapen.
Corné was erg sceptisch maar heeft ook goed geslapen. Ik mag blijven.

Vandaag zijn we naar twee gorges geweest. De eerste moet je met behulp va

n een railing het laatste stuk naar beneden. Klingt spannender dan het was. De kloof was heel indrukwekkend en het water aan het eind heerlijk. Niet te koud. Tussendoor naar de andere kloof nog een uitzichtpunt. Dan voel je je klein.
De tweede kloof was avontuurlijker. Moesten stukken zwemmen. Van de stukken daarna heb ik dus geen foto's was te riskant voor de camera. Na het zwemmen moesten we nog een smalle kloof naar beneden. Dat was pas een daling. Daarna weer zwemmen en uiteindelijk nog een punt waar je wel kon kijken maar niet verder mocht. Het was daar ook spekglad. Dat heb ik geweten ging flink onderuit. Heb denk ik een rib wat gekneusd, arm flinke blauwe plek. Morgen zal ik het wel voelen. Maar het ging goed en zijn dus ook weer teruggekomen. Dat was nog avontuurlijker. Het had nl geregend tussentijds en alles was spekglad geworden. Maar hebben het gehaald.

Zometeen terug naar resort. Nog wat relaxen en daarna eten.
Morgen naar Hamersley gorge en plaatsje Tom Price. Dus morgen weer ff internet.

Corné klaagt wel eens, houd niet van bugs, maar ook hij vindt het leuk.

Tot morgen weer als we geen grotere spinnen tegenkomen.

• 13 Januari 2016 - 10:52

Dorine:

Dat ene plaatje van die spin, dat is dus een sticker?