op reis langs de westkust - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu op reis langs de westkust - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

op reis langs de westkust

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Januari 2016 | Australië, Geraldton

Vanochtend afscheid genomen van Perth en de huurauto opgehaald. Meteen vertrokken met als einddoel Geraldton, 4,5 uur de kust omhoog.
Het uitzicht is redelijkafwisselend. Op een gegeven moment zagen we opeens witte bergen op de horizon. Wisten niet wat het was. Bleken gigantische duinen te zijn. Bij Lancelin zijn we van de weg afgegaan en hebben er een stukje door gelopen. Net een grote woestijn.

Vanuit lancelin doorgereden naar de eerste geplande stop. De pinacles. Een gebied met allemaal staande rotsen in een woestijnlandschap. Men weet niet hoe het is ontstaan. Maar is machtig mooi als je er doorheen loopt. Mooiste oet zijn met zonsondergang. Maar das voor ons een beetje laat. Moeten nog 3 uur doorrijden.

Onderweg nog gestopt bij green head. Klein plaatsje bij de kust met een mooi uitzichtplatform. Hier bij een leuk hotelletje cappucino gedronken.

Hierna weer verder. Helaas is het historisch dorpje bij green nough gesloten. Was al ficht om 13.30 notabene. Jammer, ziet er door het hek leuk uit.

Onderweg valt me wel.op dat het dierenleven tot nu toe niet zo veel is als ik had gehoopt. Tijdens de stop wat papagaaien gezien, maar dat is alles.

Nu in geraldton. Voor de mensen die het al gelezen hebben. Het einde is anders geworden. Hadden geen zin meer om se stad in te rijden, zitten nu bij he restaurant van het motel.

Corné heeft daarbij pork belly besteld. Was niet helemaal wat hij dacht dat het was. Het was ok maar de harde stukjes hadden niet gehoeven.

Verder hadden we niet in de gaten dat je bij de bar moest bestellen. Dus zaten eerst braaf te wachten. Het meisje van de bediening dacht waarschijnlijk dat we aan het nadenken waren.

Maar is dus uiteindelijk goed gekomen.

Morgen verder naar Kalbarri. Help hopen dat we dan meer dieren zien.

• 04 Januari 2016 - 15:57

Paula Strijd:

Hallo Wim en Cornee, Wat een prachtige verslagen, , Werkelijk. Hoop dat jullie alles een beetje in boekform gaan maken, Zou dat heel erg graag lezen. ,Zoals jullie het beschrijven ,zie je het zo voor je, Houlang zijn jullie van plan door te gaan met de reis? . Zou graa wat willen horen, bv de stenen in die witte vlakte, En wat jammer voor jullie dat je zo weinig dieren ziet, Maar hoop nog veel van jullie te horen en te lezen, Nog een hele mooie voordzetting van deze vacantie. Lieve gr Paula

• 04 Januari 2016 - 20:02

Nancy:

Super weer zeg! Ik geniet elke keer weer en verheug me op het volgende verslag! En mooie foto's ook zeg! Dat zal een mooi fotoboek worden!
    Liefs, Nens