New Year's Eve - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu New Year's Eve - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

New Year's Eve

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 Januari 2016 | Australië, Sydney

31-12-2015 De laatste dag van het jaar is alweer aangebroken. Wederom een prachtige zonnige dag met een graad of 25. De lucht is strakblauw net zoals de afgelopen 5 dagen. Dat belooft wat voor vanavond.

We hebben besloten het vandaag wat rustiger aan te doen, zodat we vanavond nog energie hebben om de avond ten volle mee te maken. We hebben deze ochtend geen zin in een gekookt ontbijt met gebakken eieren maar gaan licht eten in een van de vele foodcourts in de stad. Cappuccino met een Chinese soft shell crab roll, niet te versmaden haha. Wim wilde er eerst niet aan maar na de mijne geproefd te hebben ging hij er ook een halen. Ik nam nog een tweede met bief dit keer en Wim eentje met bbq pork, varkensvlees.

Verder deze dag doorgebracht met winkelen en een bezoekje in Darling Harbour aan de Chinese Friendship Garden, een mooie aangelegde tuin waar ibissen in de bomen zitten. Je kon je daar ook aankleden in Chinese traditionele kledij maar daar heb ik me niet toe laten verleiden ondanks aandringen van Wim.

Na dit bezoek terug naar het hotel gelopen en daar nog een dutje gedaan voor de grote avond. Ons hotel ligt in Kings Cross en vrij centraal. We hadden in oktober al kaartjes gescoord voor een evenement in de botanische tuinen, midnight at the oasis, tegenover de Harbour Bridge en de Opera House. De deuren gingen daar rond kwart voor zeven open. Toen we aankwamen zagen we een hele lange rij wachtenden van ongeveer 400 meter. Dat bleek de lijn van ons evenement te zijn. Gelukkig kwamen wij via een andere weg binnen dus wij mochten van de organisatie voorgaan. Bij binnenkomst kreeg iedereen een doos met voorgerechtjes. Hierin zat oa een zalmquiche, gemengde salade met een broodje. Aan onze tafel zat een stel uit Engeland die op bezoek waren geweest bij hun zoon in Perth en een ander Engels stel die tijdelijk aan het werk waren in Brisbane. Van hen kregen we goede tips voor onze komende reis naar Perth en Hong Kong.

Om 9 uur begon er een 1e vuurwerk vanuit Darling Harbour en vanuit de zijkant van de brug. Dit was al geweldig. We hadden net van te voren ons hoofdgerecht op kunnen halen. Eendenbout met aardappelpuree en jus met daarbij een salade. We hadden een fles witte wijn gehaald van 50 dollar. Die was na het hoofdgerecht al op dus bij het toetje, aardbeien met slagroom een tweede fles gehaald. Het is tenslotte maar 1 keer per jaar oudjaar.

Overal was een geweldige sfeer, een dj die leuke gouwe ouwe muziek draaide en natuurlijk het uitzicht op de haven. Het was een heerlijke avond. Toen kwam het moment dat er afgeteld ging worden door de gehele menigte. Er werd een klok geprojecteerd op de brug. Om twaalf uur barste het vuurwerk bovenop de brug en de Opera House los als ook in Darling Harbour. Vuurwerk waar je ook keek. Het mooiste dat we ooit gezien hebben. Zoals je altijd op het nieuws ziet of bij Disney films maar nu waren we er live bij. Een moment om nooit meer te vergeten.

Vandaag weer rustig aan gedaan. Zijn naar Cabramatta geweest, drie kwartier reizen met de trein. Een leuke buurt met heel veel Chinese en Vietnamese immigranten. Hier nog sugar cane juice gedronken, letterlijk gemaakt van suikerriet. Erg zoet maar erg lekker. Vanavond de koffer weer pakken. Morgenvroeg vliegen we naar Perth en gaat er een nieuw hoofdstuk beginnen van onze geweldige Australië reis. Hopelijk volgen jullie ons allemaal weer, tot dan.

• 02 Januari 2016 - 15:45

Bea:

Dag lieverds,
    Wat geniet ik toch van jullie reisverslag, net of ik er zelf bij ben ( maar wel anders :-)
    maar, ik he een grote fantasie en samen met alle foto's is het bijna een real life show.

Jullie zijn als het goed is nu onderweg naar Perth, ja, zo leer ik Australië nog kennen :-)

Vandaag ben ik begonnen met de Kerstboom op te ruimen, en nu dat het klaar is heb ik geen zin meer om verder te gaan, morgen weer een dag.

Zeker voor de hondjes is het beter zo, onder mijn glazen tafel had ik ook een prachtige tak liggen maar, ja, die ruikt ook naar buiten dus er is nog al aan gesnuffeld door 4 hondjes, in het begin was het niet erg, toen zaten de naalden goed vast, maar nu begonnen die er af te vallen en dat is weer niet goed wanneer dat tussen de kussentjes van de pootjes komt dus, weg ermee.

Blijf lekker verder genieten, en dank je wel voor de up dates, ik geniet ervan.

Knuff, Bea