Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 December 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne wordt omschreven als de meest Europese stad van Australië. Een aantal mensen ontmoet die helemaal weg zijn van hun stad. Qua entertainment, shows, restaurants en cultuur schijnt deze stad met kop en schouder boven grote zus Sydney uit te steken. Inderdaad heeft deze stad alles wat je je maar kunt voorstellen en meer. Maar bovenal zijn we verliefd geworden op de mensen. Nergens anders zijn de mensen zo vriendelijk, geïnteresseerd en behulpzaam. Wat vooral opvalt is dat er alleen maar blije mensen rondlopen. Iedereen is gein aan het trappen. In de drukte voor kerst hebben ze hier door dat het vooral een feest is om samen te zijn met je geliefden in plaats van een vreetfestijn zoals bij ons.

Hier hebben ze dan ook een traditie in het leven geroepen: een Orphan BBQ. Mensen moeten niet alleen zijn met kerst en dus worden overal feesten georganiseerd voor mensen die alleen reizen of mensen die hun naasten in het buitenland missen om samen te komen voor een gezellig praatje en hapje. Dit jaar zijn we uitgenodigd door Anton, een Zuid Afrikaan die we 9 jaar geleden hebben ontmoet in Auckland tijdens onze huwelijksreis. Hij neemt ons op christmas day mee naar vrienden van hem die zo'n kerstlunch organiseren. Ook werden we verzocht een Secret Santa cadeau te kopen voor 20 dollar om stealing santa te spelen. In ons volgende blog een verslag van deze dag.

Afgelopen dagen dus veel sightseeing gedaan in Melbourne. Met als letterlijk hoogtepunt Eureka Skydeck, uitzicht op de 88e verdieping. Mooie vergezichten van de stad. Tussendoor zijn we nog even in The Nunnery gaan kijken. Een hostel waar Wim 2 maanden gewoond heeft in 1997. We mochten foto's nemen en rond kijken. Er was wel het een en ander veranderd maar je kon de fijne sfeer nog proeven. En helaas ook de muffe lucht ruiken die uit de verschillende kamers je tegemoet trad als de deur openging. Ik was stiekem toch blij met onze hotelkamer haha.

Iedereen fijne kerst en tot ons volgende verslag.

• 25 December 2015 - 09:32

Paul:

Hoi Wim en Corne,
    Leuke foto's!! En wat hebben jullie gekocht voor een secret santa?? Zeg nu niet dat het secret is....

• 25 December 2015 - 11:16

Paulastrijd@live.nl:

Wat een geweldige reis maken jullie. .bvb. die op de 88ste verdieping. Ik zou denken je staat op het dak van de aarde. .Hoop dat jullie ook films hebben gemaakt. Zou het graag willen zien.geweldig toch
    Zon droomreis. Geniet er van. Wens jullie hele fijne kerstdagen...En hoop van jullie een lijf verslag te krijgen. Heel veel lieve groetjes. Van Paula Strijd van Hees. Dikke knuffel voor jullie beiden