de drukke stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu de drukke stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

de drukke stad

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 December 2015 | Australië, Melbourne

Ha allemaal,
De grampians waren fantastisch, zoveel wilde dieren gezien. Meer als in de laatste keren dat we in australie waren. In vroege avond leek het wel een kudde koeien, zoveel kangeroos waren aan het grazen.
Maar zit er weer op. We zijn weer op weg naar Melbourne.

De weg erheen is weer heel mooi. Bos, open stukken met geel gras en her en der een boom en dan weer heuvels en bergen wisselen elkaar af.
Corné had gelukkig op het nieuws gezien dat de pomphouders in melbourne een actie gingen doen. Benzine zou daarmee 30 cent per liter hoger zijn dan normaal. De huurauto moest vol ingeleverd worden.
70 km voor Melbourne getanked. Net op tijd want de volgende was al veel duurder.

In de stad rijden is niet fijn. Erg druk. En als je dan in de foute laan staat is het lastig om weer in de juiste te komen. Hebben een paar keer een extra rondje gemaakt. Maar corné is een hele goede chauffeur (hoewel ik idd nog af en toe zeg.. meer naar rechts).

Bij het afleveren van de huurauto ging het bijna fout. Natuurlijk hadden we alle spullen eerst afgeleverd bij het hotel. Maar dus ook alle papieren. En bij het checken van de benzine stand, door de medewerker van herz, werd eerst de verkeerde auto gecheched. Hadden we helemaal niet gezien... ze lijken ook allemaal op elkaar die auto's. Maar na de check met de juiste auto was alles ok.

Na dit akkefietje lekker relaxed. Heerlijk door het centrum gedwaald. Kaartjes gekocht voor starwars die avond. Mooie kerstboom van lego gezien. Restvan de dag heerlijk relaxed gewandeld.

'S avonds lekker maleis gegeten. Nooit eerder gehad echt heerlijk. Was een tip van een vriend van ons. Daarna naar de film Star Wars The Force Awakens. Was erg goed en de afsluiter van deze dag.