Melbourne naar Port Fairy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Melbourne naar Port Fairy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Melbourne naar Port Fairy

Door: Corne

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 December 2015 | Australië, Melbourne

Na een scrumptious ontbijt gingen we de auto ophalen in de parkeergarage tegenover het hotel. De dame achter de balie liet ons schrikken door nuchter mee te delen dat ons boekingsnummer gecancelled was. Ook onze volgende autohuur in Perth was beëindigd door Hertz. Gelukkig redde Wim de dag en gooide zijn charmes in de strijd om het boekingsnummer weer geactiveerd te krijgen. Het resultaat een redelijk nieuwe Ford Focus met 4000 km op de teller.

Toen ging het echte avontuur van start, voor het eerst links rijden in Australië. Al met al ging het me niet slecht af, al wil Wim graag dat ik wat meer naar rechts rijd wat ie me elke 3 minuten ook in zoveel woorden moet vertellen. Mijn eigen schuld aangezien de rollen omgedraaid waren in Nieuw Zeeland 9 jaar geleden op onze huwelijksreis Down Under. Hopelijk nu met minder deuken tot gevolg dan toen. (goede verzekering doet wonderen).

Het was vandaag een van de heetste dagen van deze lente in Australië, maar liefst 41 graden. Gelukkig werd het in de middag bewolkt en kwam er af en toe een verfrissende bui.

Na een aantal leuke stops op de Great Ocean Road om 20:00 uur aangekomen in Port Fairy, een rustig maar gezellig stadje met een thais restaurant tegenover het hotel. Dat kon niet mooier.

Geen receptionist bij het hotel maar een telefoon buiten aan de gevel met instructies om te bellen. Zo aanwijzingen gekregen om een nabij gelegen gebouw in te gaan. We moesten de trap op en kamer 5 zou open zijn, met de sleutel in de deur. Allemaal heel relaxed dus weer. Wat een geweldig land is dit toch, waar jongeren je nog bedanken als je opzij voor ze gaat op de wandel-en fietsbrug in het stadje. Wanneer gaan we emigreren Wim?