Exmouth relaxen - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Exmouth relaxen - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Exmouth relaxen

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Januari 2016 | Australië, Exmouth

Hallo luitjes hier weer een vervolg van onze reis.

Vanuit Coral bay zijn we vertrokken naar Exmouth. Eenzame wegen, af en toe een tegenligger. De eerste stop die dag is een rit door Shothole canyon. Was een dirt road, tenminste voor een groot gedeelte, de rest was rivier bedding met allemaal wat grotere rotsblokken. Was daarmee een erg hobbelige reis. Maar machtig mooi. Langs ons gingen de rotswanden omhoog, her en der zag je dat er stukken afgebroken waren. Stukken zo groot als een auto. Moet je niet op je dak krijgen. Aan het eind van de rit nog wat spectaculaire views.

Hierna verder door naar ons hotel. Echt mooi. Tuin met groot zwembad en palmbomen. Kamer uitzicht op zee. En wat een kamer, zo luxe hebben we het nog niet gehad.

Rest van de dag relaxen, lekkere cocktails en cappucino aan de bar, lekker zwemmen. En wassen. De was moest weer gedaan worden. Konden we zelf doen en onder het draaien konden we aan de bar zitten.

Bij het inchecken konden we wifi krijgen in de lobby, max 30 min, of betalen op de kamer. Na wat verder vragen bleek als je lid werd van de hotel keten ( gratis) je gratis wifi had in het hele hotel. Dan doe je dat toch haha.
S' avonds lekker gegeten in het hotel.

Volgende dag met de auto langs de kust verder naar het Cape range national parc. Echt fijn dat we een pas gekocht hebben voor een paar weken. Anders hadden we elke dag betaald als we een park ingingen.
Op weg zien we al weer onze eerste twee emoes. De tweede ging gewoon poseren. Bij het binnengaan naar het park liggen een moeder en jonkie kangoeroe lekker in de schaduw van het gebouw.

Verderop in het visitors center uitleg gekregen voor het snorkelen. Er zijn hier verradelijke onderstromen in de oceaan en als je dat niet weet zit je zo ver van land. Want we gaan weer snorkelen. Corné zijn idee. We gingen naar Oyster Stack beach. Was alleen niet zo diep en corné kan niet zo goed drijven dus die vond het niet meer zo leuk. Ik kan het beter dus heb 1,5 uur gekeken. Weer veel vissen met veel kleuren. En vele soorten koraal in diverse kleuren. Apartste was een soort bol, helemaal paars. En een school van een stuk of 30 grote grijzige vissen waar ik tussen zwom.

Na het snorkelen zij we naar Yardie Creek gegaan, de enige plaats hier waar het hele jaar water staat. Hier een wandeling gemaakt langs de kloof over de rand. Veel vogels gezien, waarschijnlijk een black foot rock wallaby (foto uitvergroting moet dat nog aantonen) en een nest van een grote roofvogel.
Door het briesje was het goed uit te houden. Was inmiddels al weer 35 graden. Op de terugweg naar het visitors center om de snorkelgear in te leveren weer helaas een dode kangeroe. Ik ben blij dat we in Halls Gap waren anders hadden we meer dode als levende gezien. We zijn nog gestopt, wat men vaak vergeet is dat als het een vrouwtje was er nog een jonkie in de buidel kan zitten die wel leeft. Maar die daar lag was een mannetje. Echt zielig.

Maar we vergeten dit maar weer snel, het is hier te mooi en verderop springen weer kangeroes. Op de noordpunt nog gestopt bij een strand om wat te zonnen. Heerlijk. Helemaal niemand, ons eigen privé strand.
S'avonds gegeten bij Wahlers, new orleans jumbo. Na het eten even naar buiten het stadjje gereden. Helemaal donker en dan zie je opeens sterren. Niet meer normaal zoveel. Het is dan bijna licht van de sterren. Zo mooi.
hiermee sluiten we deze mooie dag.

De tweede volle dag is weer in het teken van relaxen. Heerlijk zitten bij het zwembad, zonnen en snacken.
Straks boodschappen doen voor ontbijt en wat extra's. Morgen gaan we om 5 uur s' morgens naar Karajini. Midden in het natuurpark glamping in een luxe tent. Heb er erg zin in.
Dat was het voor nu

Cheers.

• 11 Januari 2016 - 10:09

Paula Strijd:

Hallo Im en Cornee. Weer heerlijk zitten lezen wat jullie meemaken onderweg. Ik hoop dat je heel veel foto.s maken. Zodat ik mee kan genieten. Hoop het he l e verhaal te kunnen lezen. Met foto.. .kom maar gauw een dagje langs. Dat ik mee kan genieten. Jullie maken er een prachtig verhaal van. .dank je wel. Dat jullie dit voor iedereen openstellen. .ik geniet er enorm van. Dank je wel. Wens jullie verder nog een zeer mooie reis. ..en doe voorzichtig met al die dieren. Hier alles goed. Heel lieve groetjes. En een dikke knuffel. Paula