Geraldton naar Kalbarri - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Geraldton naar Kalbarri - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Geraldton naar Kalbarri

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 Januari 2016 | Australië, Geraldton

Vanmorgen vroeg begonnen met een gratis continental ontbijt bij de motor Inn in Geraldton. Een simpel ontbijt met muffins, boterhammen met jam of vegemite en yoghurt en fruit. De tweede keer dat we een ontbijt aangeboden krijgen terwijl dit zeker niet geboekt is dit ons. Een bonus dus.

Na het ontbijt op weg naar de Oakabella homestead in Northampton. Een boerderij die niet meer in gebruik is maar dient als een soort museum om te laten zien hoe ze vroeger leefden tussen 1850 en 1960. We verder heel hartelijk ontvangen door de huurster van de gebouwen en onze gids Loretta. En dametje dat haar mannetje kon staan. Ze vertelde dat er in het huis van de boerderij veel tragische ongelukken zijn gebeurd in de afgelopen 150 jaar een dat ze persoonlijk had ervaren dat het er spookte. En gezin dat later nog aanhaakte was speciaal hiervoor gekomen terwijl wij eigenlijk voor de historische waarde waren gekomen. Maar wederom een bonus. Loretta kon heel leuk vertellen terwijl ze ons rondleidde door de verschillende gebouwen. Helaas geen geesten waargenomen onderweg maar de gids maakte veel goed.

Na de rondleiding nog wat gaan wandelen op het landgoed, de boerderij was prachtig gelegen tussen heuvels en een rivierbedding. Als lunch heerlijke pompoensoep en quiche met friet gegeten met scones met cream en jam als toetje. Ze had teveel friet gebakken dus dat kregen we nog extra. Toen ik vroeg om een foto te maken van haar ging ze snel lippenstift op doen, heel grappig.

Daarna doorgereden naar Kalbarri, 100 km verderop waar we nog een soort vogel reservaat hebben bezocht. Allerlei soorten papegaaien, meesten inheemse soorten. Daarna ingecheckt in het Edge Report, ons hotel voor de komende twee dagen. Net heerlijk gegeten aan het strand met uitzicht op de zonsondergang over zee. Morgen gaan we het National Park bezoeken. Tot dan.