Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

Perth

Door: wim en corné

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Januari 2016 | Australië, Perth

Op 2 januari zijn we naar perth gevlogen. Quantas is echt een hele goede maatschappij. Vriendelijk
, echte service en echte mensen. Niet van die opgedirkte meisjes die andere maatschappijen hebben.
Na een vlucht van 5 uur, met laatste uur wel wat enge turbulentie, aangekomen in Perth. Met de taxi naar hotel deze keer.

Na alles op de kamer gedropt te hebben zijn we lekker wat gaan wandelen door het centrum. Het is niet groot. Perth zelf hebben we aan
1 dag wel genoeg. Het is wel mooi, oude gebouwen naast wolkenkrabbers.
Corné mocht de lunch kiezen. Hungry Jacks( de australische naam voor burger king). Eten was lekker maar die jongen achter de kassa, daar zat weinig intelligentie in. Echt niet normaal.
Tussendoor nog lekker op een terrasje gezeten aan de Swanriver. Heer
lijk biertje, live band op de achtergrond. Zongen het liedje van iwi, van de 4 non blonds, What's up. Heerlijk genieten. Was nu 37 graden maar op het terras met een briesje goed uit te houden.
S'avonds nog een Tooheys extra dry gedronken en daarna naar bed. We hadden nl 3 uur tijdsverschil.

Vandaag vroeg opgestaan. 8.00. Corné was al 1,5 uur wakker. Lekker ontbeten.
Vervolgens op pad gegaan naar Kings gardens. Vanaf daar hebben we een fantastisch uitzicht over de skyline van Perth. In het park ben je zo in de botanische tuinen. Een van de mooiste en beste aangelegde tuinen die we gezien hebben. De foto's spreken wel voor zich. Op de terugweg nog langs het visitor centre geweest om een kortingskaart te kopen voor de nationale parken die we de komende twee weken gaan bezoeken. Ook meteen een vlag van Australië gekocht voor het komende songfestival feest. Deze ontbrak nog in de collectie, aangezien Australië waarschijnlijk een vaste deelnemer zal gaan worden de komende jaren. Iets wat wij als de grootste fans van dit land natuurlijk alleen maar toejuichen :-)

Vanavond vroeg naar bed want morgenvroeg kunnen we onze tweede huurauto ophalen om de westkust te gaan verkennen. We kunnen niet wachten om lekker weer de vrijheid op de weg te proeven. Tot later mates!

• 03 Januari 2016 - 09:17

Erol:

Hey jongens,
    Jullie maken er weer een prachtige reis van....!
    Neem alles maar goed in jullie op en geniet!
    X

• 03 Januari 2016 - 09:22

Paula:

Geweldig.zoals jullie het beschrijven. Wat moet dat fantasties zijn. Om dat allemaal te zien. Hoop dat jullie ook filmen. En dat ik het hier thuis dan kan zien. Hoelang blijven jullie eigenlijk weg.?? Ik zou zeggen. Geniet er van. Van al dat moois. Heel veel lieve groetjes. Paula

• 03 Januari 2016 - 10:58

Carola:

Ziet er weer fantastisch uit. Heel veel plezier met het ontdekken van de westkust. Geniet er van. Wat een weer zeg, korte broeken en een heerlijk warm zonnetje. Dat wordt een mooi kleurtje. Have fun.xx

• 03 Januari 2016 - 11:17

Bea:

Zondagmorgen, kopje koffie en even op de laptop kijken, ja hoor, er is weer een stukje, goed van jou Wim om telkens opnieuw ons mee te laten genieten.
    Je schreef dat Perth goed was voor 1 dag, maar wanneer ik de foto's zie lijkt he me een enorme stad. en ja, morgen je auto ophalen en dan het vrije land in, machtig om te doen.
    en dan dat weer, heerlijk, hier mag het van mij gaan sneeuwen, dit is toch geen winter, de narcissen staan ver boven de grond, maar goed, het is nu eenmaal zo.
    Een heel gezellige en mooie voortzetting van jullie reis, ga je ook nog de outback in ? Ik heb ooit een boek gekocht, " Australië op blote voeten ", Ik heb er van genoten, alles leek zo echt, de klap kwam op het einde, alles verzonnen :-(
    Maar jou verslag is real life, dank je wel.
    Have a nice day !

• 03 Januari 2016 - 13:19

Mieke:

Corne en Wim een gelukkig nieuwjaar. Maar dat gaat wel lukken denk ik.Wat een fantastische reis. Veel plezier met het ontdekken van de westkust.