kris kringle - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu kris kringle - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

kris kringle

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 December 2015 | Australië, Melbourne

Hallo luitjes.

Gisteren een hele leuke dag gehad. We waren uitgenodigd voor een kerstlunch en secret kris kingle. We waren uitgenodigd door een vriend van ons, Anton, om met hem mee te gaan naar de lunch met zijn vrienden.
Om 12.00 begon het.

We waren met 14 mensen. Iedereen daar had wat gekookt. We hadden kalkoen, reuze garnalen, pork belly, bloemkool uit de oven met kaas, in alcohol gewelde pruimen met bacon (Corne's favorite) en nog veel meer. Het was een echt schrans festijn. Was kei gezellig en lekker, het waren ook nog eens 14 homo's dus de humor zat er er goed in.

We werden met open armen ontvangen. Hadden geen enkel moment het idee dat we buitenstaander waren. We hoorden er gewoon bij.
Het was wel vreemd. Kerst met 30 graden. We wisselden dus af tussen buiten in de tuin en binnen met de airco.

Op een gegeven moment kris kringle, secret santa gespeeld. Corné en ik hadden ons secret cadeau al in nederland gekocht. Iedereen trok een nummertje en in die volgorde mocht je een cadeautje pakken, of, een cadeautje van een ander stelen. Een cadeautje van een peper en zout stelletje, in de vorm van twee beren, was erg in trek. Ging de hele tijd heen en weer en werd dus veel gestolen. Mijn cadeautje 3 typische nederlandse kersthuisjes met verlichting vonden ze ook erg leuk. De kerstcd van Helene Fischer die Corne had gekocht was minder in trek.

Gedurende de dag veel gekletst en gedronken. Nog meer info gekregen wat we in sydney en perth moeten zien. De mensen kwamen van verschillende plekken binnen en buiten australië en hadden op veel plekken gewoond. Waren wel wat aangeschoten toen we rond 23.00 weer op de hotelkamer waren.

Dit uitje maakte onze reis weer wat specialer. Nu aan het wachten op het vliegveld voor onze vlucht naar Sydney. Hier verblijven we een week tot net na nieuwjaar.

• 26 December 2015 - 08:34

Paula:

Wat een grandioose kerst hebben jullie.geniet iedere keer van de foto.s .en verhalen. Kan zodoende de sfeer een beetje proeven. Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meeemaken. Heerlijk om deze eerste kerst.dit van jullie te mogen lezen. Dank je wel. Kijk uit naar jullie volgende verslagg. .nog een hele mooie 2de kerstdag gewenst. Lieve groetje . En geniet er van. Paula

• 26 December 2015 - 09:47

Nancy:

Haha Kerstmis in je tshirt, geweldig! Hier kan het net niet. Fijne kerst Wim en Corné!

• 26 December 2015 - 11:21

Bea:

Dag lieverds,
    Zo gezellig om jullie reisverslag te lezen, hier was het geen 30 maar wel 15 graden, en ik had zo op sneeuw gehoopt, nu maar de spreuk , als de dagen gaan lengen gaat de winter strengen, hoop dat het uitkomt.
    Gisteren hier een huis vol, met 4 honden , Lachen, tijdens het eten in de tuin want al die vragende ogen was me teveel :-) . Morgen zijn ze weer hier, zal wel geen slapen worden of ik zou op de grond moeten gaan liggen ( geintje ) want ook al heb ik een bed van 160 breed in mijn eentje is dat heerlijk breed maar met 4 honden erbij, dat wordt lachen.
    Lieve Corne en Wim, blijf genieten en ben voorzichtig, nog een heerlijke voortzetting van jullie reis, ik hier, geniet mee van jullie verhalen ,
    liefs, Bea
    ps, ik zal proberen ze alle 4 morgen , op bed, op de foto te krijgen, ik verheug me erop :-)

• 26 December 2015 - 11:22

Bea: