vreemde man in de kamer - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu vreemde man in de kamer - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Wim Tijleman - WaarBenJij.nu

vreemde man in de kamer

Door: Corne

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 December 2015 | Australië, Halls Gap

De ochtend in Port Fairy begon heel apart. Ik stond ineens bij een hotelgast in de deuropening toen de deur van zijn kamer vanzelf openging toen ik naar buiten liep. De jongen lag nog in bed en werd wakker door het geluid. Ik vroeg maar of hij lekker geslapen had haha en wenste hem een fijne dag waarna ik de deur voor hem sloot zodat ie verder kon slapen.

Na een heerlijk engels ontbijt bij The Hub op de hoek van de straat hebben we een wandeling gemaakt door het stadje en naar een eiland met een vuurtoren. Daar zagen we onze eerste wallibi. Dit zou vandaag niet de enige wildlife blijken te zijn. Halverwege de wandeling begin het te regenen. Hierdoor koelde het flink af zodat de 42 graden van gisteren niet gehaald ging worden, gelukkig.

Nu gingen we op weg naar de Grampians, en rit van 159 km. Goed te doen na de 400 km van gisteren. Onderweg nog veel regen gehad maar toen we aankwamen was het droog. Twee kangoeroes langs de kant zien zitten en ook een heuse emoe! Volgens de receptioniste van Dunc cabine waar we 2 nachten verblijven kunnen ze zelfs voorbij je huisje lopen. Ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.

Rond 4 uur zijn we naar Sundial carpark gereden en een pinnacle wandeling gemaakt van ruim 4 km. Supermooie omgeving met als beloning een schietend uitzicht op een uitstekende rots. Dat voelde je goed in de benen haha. Helaas tijdens deze wandeling geen dieren gespot.

Na het nuttigen van fish en chips en een meat andere mushroom pie liepen we weer terug naar de auto. Op een gegeven moment zagen we een groep kangoeroes aan de overkant van de weg zitten. Na een paar minuten staken ze over naar onze kant en bleven ze 10 meter bij ons vandaan. Het zijn wilde dieren maar zo te zien helemaal gewend aan mensen. Wim was net bezig met filmen en foto's maken toen er een hert over de straat aangelopen kwam. Hier schrokken de kangoeroes zo van dat ze de weg in paniek over rennen. Gelukkig kwam er net geen verkeer aan.

Zo nu aan een VB (Victoria Bitter) in het huisje. Dat hebben we wel verdiend na zo'n dag. Morgen wandeling op het programma van 6km naar de bekendste berg van dit gebied.

• 20 December 2015 - 14:30

Bea:

Lieve Corne en Wim,
    Heerlijk om jullie op deze manier te kunnen volgen, ik geniet ervan !
    Zelf heb ik ook verschillende reisverslagen gemaakt toen wij met het hele gezin in de USA waren maar ik ben niet zo techneut dus dat ging gewoon in een schrift en thuis op de pc zetten :-)
    Geniet maar lekker en ben wel voorzichtig !
    knuffel, Bea